כל מה שרציתם לדעת על פרגולות

אם גם אתם נערכים כעת לרכישת פרגולה מעץ בשביל לייצר עיצוב עתיק ואותנטי, עם סנטף להגנה מגשם ולחות, מומלץ להכיר פתרון הרבה יותר מתקדם: פרגולה מאלומיניום. בשונה מן העבר, כשלקוחות שביקשו עיצוב קלאסי נאלצו להסתמך על פרגולות מעץ, כיום ניתן לשנות את צבעה של מתכת היוקרה לכל גוון שמתבקש, כולל גווני העץ למיניהם. היתרון של האלומיניום כחומר יסוד לפרגולה: יצוק, חזק, עמיד בפני אקלימים סוערים ביותר, עמיד במים, אלחלד, אינו מצריך התקנת הגנות כמו סנטף ובמבוק, ולמעשה אינו מצריך בכלל תחזוקה.

מגוון אפשרויות ויסות אור

כשהפרגולה מאלומיניום, אתם שולטים בכניסת אור השמש למתחם שלה. גם אם בחוץ שרב של 40 מעילות ללא עננים, אתם יכולים לווסת עם מנגנון חשמלי את התריסים של הפרגולה, לפתוח אותם מלא, חלקית או לסגור אותם כליל. אפשרות זו של ויסות מאפשרת לכם להשתמש במשאב השמש ולעשות בו כבשלכם כאמצעי התאורה והחימום הפנימי של מתחם הפרגולה. שמה של פרגולה זו בשפה המקצועית היא פרגולה מתכווננת.

כוונון גג בהתאמה אישית

בפרגולות מסוימות, לא רק את התריסים של הפרגולה ניתן לשנות, אלא את הגג כולו. עם פרגולה נאספת אתם יכולים לקבוע שהגג יהיה פרוס אל כל פניה, מקופל חלקית או מגולגל כליל בתוך הקיר. פרגולה מסוג כזה אינה מוצבת על עמודים אלא על פרזול מתכתי קשיח המוברג עם בורגי ענק לקיר החוצץ בין החצר לבין הבית, כמובן בצד של החצר. למעשה, זה כמו לקנות סוכך רק עם אפשרויות קיפול גג מגוונות בהרבה.

פרגולת גג נאסף

אם בפרק הקודם של מאמר זה דנו בפרגולות נאספות, אשר התבססו על רפפות מתקפלות מחומר גמיש, פרגולת גג נאסף עשויה מחומרים קשיחים במובהק, אלומיניום עם מסגרות גג מטיילות. פרגולה זו היא מקרה כמעט יחיד מסוגו בו הגג גם קשיח וגם נאסף. הוא מוטמע בתוך חריץ בקיר העליון ויכול להישלף משם באמצעות בקר חשמלי. כשזה קורה, הוא נע לאורך מסילות האלומיניום בשורות עד שכל אחת מהן מתמלאת בפרופילים שלו. המראה מזכיר מעט את זה של החלון הבלגי.

שינוי עיצוב לפרגולות

לפרגולות מסוימות מאלה אשר פירטנו לעיל ניתן לשנות גוון וקונסטרוקציות. הדבר לעתים נעשה כחלק מבחירתו של הלקוח במסגרת ההזמנה, ולעתים זה כרוך בתוספת תשלום.